BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 13, 2010

coklat celop celop~



salam..
nyumm..nyumm..whoa~cocolate la!!
tp..aku x suke ngn coklat sangat..
hanya sesekali makan bole la..
adakah aku takot gemok?
oh tidak..aku sememangnya gemok..hahaha(watpe nak takot)lalala
coklat x menggemokkan anda anda dan anda la..
pape jer la korang nie..

tpi aku semakin meminati coklat KITKAT n M&M..
sangat sedap doe..sumpah(sambil mengangkat tangan kanan)
sangat bertenaga dan berkarisma makan benda alah nie lol..hahaha
jom tgok n kongsi fakta nie  :


          Coklat bukan sahaja berkhasiat tetapi menyumbang kepada pemakanan seimbang kerana mengandungi:




15 peratus lemak, 6 peratus protein, 17 peratus karbohidrat, 15 peratus tenaga, vitamin dan mineral diperlukan. Coklat dan serbuk koko mengandungi phenol bahan kimia yang di dalam aliran darah daripada teroksida dan menyumbat arteri.

Antara zat-zat penghasil rasa coklat terdapat lemak. Takat lebur lemak koko ini hanya sedikit bawah suhu normal tubuh manusia. Jika sepotong coklat dimakan, lemak itu cair di dalam mulut. Cairnya lemak koko menimbulkan rasa lembut di mulut. Lemak koko tidak langsung diserap tubuh kerana bukan dari jenis yang menggemukkan tubuh.





Coklat mengandungi nilai tenaga yang tinggi dalam bentuk mudah dan padat. Amat sesuai dijadikan makanan gantian sewaktu menjalankan kegiatan seperti mengembara, bersukan serta aktiviti rekreasi lain. 




rupenya banyak khasiat coklat yg aku pon x taw sebenarnye..hehehe


so..coklat 2 makan sket sket da le ekh..
jgn bnyak2..
di khuatiri membazirkan wang mak bapak oke..hahah
smalam jpe pelangi jap..
then dye tye aku nak air coklat macam biasa atau x!!
tp aku baru je bli air coklat..so aku mintak la coklat yg sedap nie..

crispy oh crispy~dap doe




nips da best ever~haha



kit kat is mine oke..lol


tq pakcik pelangi saya ..
kerana bersusah payah membeli untuk menambahkan isi perot ku..
hahha
=))
hepy dae~


indahkan hari anda dengan senyuman =)

0 sakuries: