BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, April 1, 2012

PAkej BANDUNG

Salam sayang sayang!!
dengan ketidak adakan kerja..aku susah payah update belog yang da bersarang nie..
wehhh...asal aku nie x abis ngan bandung je,,,fedup lah...okeyh2..
aku pastikan ni last entri pasal bandung keyh..kahkahkah (gelak setan x hengat dunia)
Bercerita tentang pakej..ade sorang mamat nie komen kat setiap entri bandung yang aku war2 kan..hahaha
ini dia MR JIMMY HENSEM X HENGAT sila klik n follow dia lebih lanjut..if nak kenal tye tuan empunya badan sendiri lah k..hakhak..

Straight to the point la oke..semua percutian nie cousin aku yang preparekan..everything..dari tiket sampaila ke pakej nie sume..

 gaya jalanan
 kat sini air jeruk(limau)sedap x hengatttttt

Aku dpat harga tiket RM 480 (pergi balik) guna dutch airlines (KLM),ianya berbaloi sebab kalau kita beli barang banyak mana pon xde tag yg dikenakan..cuba tengok MAS or AIRASIA..melebihi muatan sekepala je dah kena bayar tag mahal2 weyh..gunakan khidmat KLM nie mudah sebab ada makanan disediakan dan tag yang dikenakan hanya 150ribu RP sahaja bersamaan RM65 seorang....Tak kisah la kalau ko bawak 30kg muatan pon tag die murah berbanding yang lain..

Aku jugak penah bagitahukan yg aku ambil pakej,.,,so kat sane senang xpayah susah2 nak pergi sendiri then ko tahu ke nak naik teksi or bas,,dtg kene tipu naya weyh,,,
harga PAKEJ je seorang RM 573..nie pakej x termasuk makanan okeyh,,sebab kalau termasuk makanan mahal dan aku dah cita kat entri lepas pasal kenapa aku x ambil pakej makan..

RM 480 + RM 573 = RM 1053 seorang..


PAKEJ EKONOMI KEMBARA JAKARTA-BANDUNG


MAKLUMAT PESERTA :

no rujukan : kds/01/2012
destinasi : jakarta-bandung
tarikh trip : 14/3-17/3/2012 (4h3m )
jumlah pax : 6 pax( dewasa )


GROUND KOS : RM 573 P/PAX


*DUE TO SCHOOL HOLIDAY


PAKEJ TERMASUK :


1.HOTEL ( 3 standard room + 1 extra bed / 3 malam di bandung / serena,unik,ardelia )
2.PENGANGKUTAN ( COSTER )
3.DRIVER CUM TOUR GUIDE + TIPPING + TOL + PETROL + PARKING
4.MAKAN ( breakfast sahaja ) *lunch dan dinner kos sendiri,tapi anda akan dibawa ke restoran-restoran pilihan pelancong
oleh tour guide
5.TIKET LAWATAN ( tangkuban parahu )




ITINERARY


DAY 1 : JAKARTA-BANDUNG
** sampai di Airport jakarta ; wakil pihak kembara dunia akan menjemput anda
(sepanduk nama ketua kumpulan akan di tunjukkan )
- taklimat ringkas
- sight seeing di sekitar Kota Jakarta, Taman mini Indonesia , Masjid Istiqlal , Monas , Merdeka square , president palace.
- Terus ke bandung melalui highway ( mengambil masa lebih kurang 3-4 jam )

- check in hotel di bandung
- rehat


DAY 2 :BANDUNG
- selepas sarapan terus ke tangkuban parahu
- singgah di ciater hot spring
- ladang strawberry dan teh

- ke rangkaian factory outlet sekitar jln Setiabudhi dan Jl Dago seperti Rumah Mode, Mode plus ,
Natural , Donatello dan banyak lagi, …
- Ke ciwalk Street / Jln Cihampelas. ( B / L/ D )

DAY 3 :BANDUNG
- Membeli-belah di PASAR BARU …ke destinasi “ wajib Shopping “ jika ke Bandung…..jelajahi setiap inci gedung membeli-belah
Pasar Baru seadanya….( **setengah hari shopping )
- melawat gedung sate + masjid agung + bangunan-bangunan lama di sekitar jln asia afrika

- Ke Jln Cibaduyut …pusat membeli-belah terbesar barangan kulit “ Genuine ´ dengan pelbagai pilihan untuk kanak-kanak &
dewasa.

- last round shopping di bandung trade centre & PVJ ( paris van java )

- rehat

DAY 4 :BANDUNG-JAKARTA
- check out hotel di bandung
- membeli ole-ole bandung di kartika sari untuk di bawa pulang ke Malaysia.
- terus ke jakarta melalui highway
- shopping di mangga dua / tanah abang * bergantung pada masa









p/s; if ade sape2 nak pergi bagitahu aku je..nanti aku emailkan pengendali pakej ke indonesia nie,...tadaaa





indahkan hari anda dengan senyuman =)

0 sakuries: